OVER COLORI 

Deze 3 doorgewinterde schoenenondernemers hebben samen 50+ jaar ervaring en hadden >20 schoenenwinkels met eigen merken Bitter en Colori. Nu zijn ze de drijvende kracht achter Colori Pre-order Shoes.

Team

Emilie Huber

FRANÇOISE LANGENS Huisarts

Marketing + SALES

Emilie is oprichter en eigenaar van Colorishoes. Haar motto is: “Het leven is te kort voor saaie schoenen”. Daarnaast gelooft Emilie heilig in comfort, haar ervaring is dat je het eerste paar Colorishoes koopt omdat ze zo mooi zijn, maar het 2e paar koop je vooral omdat ze ook zo fijn zitten.

“Het leven is te kort voor saaie schoenen”

Gijsbert Wolleswinkel

Karel Bos huisarts

SOURCING + SALES

Gijsbert is de vijfde generatie uit de familie Bitter. Hij is opgegroeid tussen en met schoenen. Gijsbert heeft zich tijdens zijn carrière bij Bitter ingezet voor de optimale combinatie tussen kwaliteit, stijl en mode. Hij ontwikkelt schoenen voor vrouwen die weten wat ze willen. Zijn motto is: 

“Kleding wordt gedragen, maar schoenen dragen jou”

Joep Moolenburgh

Tandarts Yvonne Rijnveld

STYLING + SALES

Joep was jarenlang verantwoordelijk voor de inkoop bij Bitter. Haar stijl is vrouwelijk, smaakvol en met rijke details. Joep is zeer sensitief; met een natuurlijk gevoel voor kleur en een neus voor tijdloze trends gebruikt ze al haar zintuigen om de wensen van de klant te vertalen in mooie duurzame schoenen.

“Zoveel schoenen maar alleen 2 voeten, kies weloverwogen”

We hebben het landschap van schoenen compleet zien veranderen en voelen de noodzaak èn het enthousiasme om samen de schoenenbranche over een andere boeg te gooien.

Hartelijke groet! Emilie, Gijsbert en Joep

Achtergrond

Over Colori Shoes Winkel

Over Colori

Colori, opgericht in 2010 was hét schoenenmerk als je op zoek bent naar kleurrijke hakken, enkellaarsjes en lange laarzen. Oprichters Emilie en Alice hadden geen ervaring in schoenen maar vonden de Nederlandse schoenenwereld maar saai. “Alles was bruin, zwart, donkerbruin, donkerblauw. We wilden de schoenenbranche opfleuren”, vertellen de oprichters. ‘Wij willen een collectie bieden met schoenen waar je complimenten over krijgt’.

Colorishoes had naast een webshop winkels in Zeist, Rotterdam, Utrecht, Breda, Amsterdam en Amstelveen.

In 2013 won Colori shoes & Accessories de ING Retail Jaarprijs voor beste nieuwe retailconcept. Er lopen naar schatting ruim 100.000 dames op Colori schoenen in Nederland, België en de grensstreek van Duitsland.

Karel Bos huisarts

Over Bitter

Bitter was een toonaangevend familiebedrijf met 11 winkels in heel Nederland, opgericht in 1847 door Willem Steven Bitter. Na vele generaties nam Gijsbert Wolleswinkel in 1995 het bedrijf over van zijn ouders. Hij breidde het aantal winkellocaties uit tot 11. In 2004 werd aan de firma Bitter het predicaat ‘Hofleverancier’ verleend.

Het merk en De Bitter collectie kenmerkte zich door vrouwelijke tijdloze modellen met rijke details.
In 2009 is de firma Bitter overgenomen door de Firma Ardenberg. Deze laatste firma heeft de financiële crisis van de jaren ‘10 helaas niet overleefd.

Ook het merk Bitter heeft een rijke schare fans van enkele honderdduizenden dames.

Wat leer je in de online training bewust eten

Photo by  Oksana Vejus on Canva

Colorishoes wordt Colori Pre-Order Shoes

Een nieuwe koers om sterker in je schoenen te staan

R

Want weet je dat nog maar 5% van de schoenen worden gemaakt in Europa

dat moet dichterbij vooral de ambachtelijk Ateliers in Italie en Spanje moeten we koesteren. Ook de kortere afstand komt de Co2 uitstoot ten goede ten opzichte het vervoer uit Azië.

R

Een schoenfabriek verdient maar 8% per paar schoenen

dat moet eerlijker! Met een gezonde productieketen waar iedereen een eerlijke boterham verdient.

R

En jij betaalt voor overproductie van 25%

dat moet minder want 50% wordt verkocht voor volledige prijs de rest komt in de uitverkoop, wordt vernietigd of gaat met de boot naar Afrika.

DAT KAN ANDERS!

Vanaf nu wordt Colori Pre-Order shoes op bestelling voor jou gemaakt met een significant lagere milieu impact doordat er niets onnodig gemaakt wordt. Ambachtelijke geproduceerd in Europa en een gezonde productieketen waar iedereen een eerlijke boterham verdient.

Een vrouwelijke, tijdloze collectie met rijke details (schoenen waar je complimenten over krijgt).  Voor het aantal weken wachten word je beloond met een 30% lagere prijs. 

wil je mee doen met de cursus bewust eten
R

Koop minder maar beter

R

Plan je schoenen aankopen en spaar het milieu en je portemonnee

R

Stijlvolle unieke kwaliteitsschoenen, ambachtelijk geproduceerd in Europa

BENIEUWD?

Slider up by  yipengge van Getty Images