FAQ COLORI
FAQ; alles wat je zou willen weten over Colori pre-order shoes!
heb je toch nog een andere vraag?
Neem contact met ons op: klantenservice@colorishoes.nl
We helpen je graag
Vragen?
VRAGEN
Photo by Emma Frances Logan on Unsplash
01.
Betalingsmethoden
WAT ZIJN DE BETAALMOGELIJKHEDEN?
1. IDEAL
De volgende banken zijn hierbij aangesloten: ABN AMRO, ING, Rabobank, ASN Bank, Knab, RegioBank, Triodos Bank, Van Lanschot Bankiers of SNS Bank. iDEAL is veilig, snel en makkelijk!
2. CREDITCARD
Bij Colori kun je betalen met je Visa en Mastercard creditcard. Bij ons kun je er vanuit gaan dat je betaling veilig verloopt. Wij versleutelen je creditcards gegevens via de SSL-methode en dit is altijd veilig. Tijdens de betaling wordt er gevraagd naar je CVC code. Deze 3-cijferige code vind je op de achterkant van je creditcard, het zijn de laatste 3 cijfers.
HOE LANG DUURT EEN TERUGBETALING VAN EEN EVENTULE AANBETALING MET IDEAL of CREDITCARD?
Binnen 3 werkdagen staat het bedrag op de rekening waarmee je betaald hebt, zodra je te horen hebt gekregen in het zeldzame geval dat het artikel geannuleerd wordt vanuit ons of de fabrikant. Bij een terugbetaling op je creditcard wordt het bedrag gestorneerd. Je kunt het bedrag terugvinden op het maandoverzicht van je creditcard.
HOE WISSEL IK MIJN KORTINGSCODE OF CADEAUBON IN?
Een Colori kortingscode of cadeaubon kan ingewisseld worden in de webshop. Op de cadeaubon staat een code (combinatie letters en cijfers) die ingevoerd kan worden in het daarvoor bestemde veld ‘kortingscode’ op de pagina winkelwagen.
02.
Bestellen & Bezorging
Wij werken met een Pre-Order systeem: jouw schoenen worden voor jou op bestelling geproduceerd. Lees hieronder de meest gestelde vragen over bestellen en bezorgen.
WAT IS DE LEVERTIJD VAN MIJN BESTELLING?
Nadat je een bestelling geplaatst hebt, gaat 1-3 weken later de productie van start in onze ateliers in Italië en Spanje.
De levering van jouw schoenen bij je thuis, is naar schatting 6-10 weken nadat je de bestelling hebt geplaatst.
MOET IK VERZENDKOSTEN BETALEN?
De eenmalige bijdrage in de verzendkosten bedraagt € 6,95 per bestelling. Hiermee worden de kosten van de verzendverpakking, de portokosten en de uren van de inpakkers gedeeltelijk gedekt. Het resterende deel nemen wij voor onze rekening.
HOE WEET IK WAT DE VERZENDSTATUS VAN MIJN BESTELLING IS?
Zodra je bestelling verwerkt is, ontvang je van ons een bestelbevestiging.
Je krijgt vervolgens bericht wanneer je schoenen geproduceerd zijn en wanneer je ze ongeveer thuis kunt verwachten.
Zodra je pakketje verzonden is ontvang je van ons wederom een email met daarin een track & trace code waarmee je de status van je levering kunt bekijken. Hierin wordt een indicatie gegeven voor de datum en tijdstip van bezorging.
KAN IK MIJN BESTELLING OP EEN ANDER ADRES ONTVANGEN?
Ja, in het bestelproces kun je kiezen voor een ‘ander afleveradres’. Staat het afleveradres op naam van een bedrijf, geef dan duidelijk de naam van de organisatie en evt. afdeling aan en vermeld ook duidelijk je eigen naam erbij.
IS DE COLLECTIE IN DE ONLINE SHOP HET VOLLEDIGE AANBOD?
Ja, alle items die aangeboden worden via de webshop is de daadwerkelijke collectie die op dat moment te bestellen is.
Let op: je moet altijd passen voordat je een bestelling plaatst. De schoenen worden speciaal voor jou geproduceerd, het is van groot belang dat je de juiste maat en gewenste kleur besteld.
Kijk hier voor onze paslocaties.
WAT ALS IK EEN VERKEERD ADRES HEB OPGEGEVEN?
Als de bestelling nog niet verstuurd is, kunnen wij het adres voor je wijzigen. Neem dus snel contact op en stuur een mailtje naar: klantenservice@colorishoes.nl.
Vermeld duidelijk je naam en ordernummer.
ZIJN ALLE PRIJZEN INCLUSIEF BTW?
Ja, alle prijzen die wij communiceren zijn inclusief 21% BTW.
VERSTUREN JULLIE OOK NAAR HET BUITENLAND?
Bestellingen kunnen ook worden verstuurd naar België en Duitsland. De bijdrage in de verzendkosten bedraagt voor België en Duitsland € 9,95 per bestelling.
03.
Maatvoering
HOe vallen colori pre-order shoes?
Onze schoenen vallen op maat. Tijdens het ontwerp proces houden we rekening met een gemiddelde Noord-Europese voeten. We gaan voor een comfortabele pasvorm. Heb je specifieke pasvorm uitdagingen, zoals een hoge wreef of brede voorvoet? Let dan op de icoontjes bij de modellen, voor specifieke geschiktheid.
Hebben jullie ook halve maten?
Nee. Het verschil tussen 2 schoenmaten is 4 mm, een halve maat is 2 mm. Dat is een zeer kleine marge. Als de schoen in de juiste maat toch niet helemaal goed zit, lossen we dat niet op met een halve maat maar is er waarschijnlijk een specifieke uitdaging waar we naar gaan kijken: een brede voorvoet of hoge wreef bijvoorbeeld. We gaan dan samen met jou kijken in ons assortiment welke modellen daarvoor geschikt zijn.
Waarom moet ik altijd komen passen?
Je hebt echt veel draagplezier van je schoenen als ze niet alleen mooi zijn maar ook fijn zitten. Wij gaan voor draagcomfort, daar ontwerpen we onze modellen specifiek op.
Maar de ene voet is de andere niet. Daarom moet je altijd komen passen welke modellen in welke maat jou fijn zitten.
Elk model is ontwikkeld op basis van een leest met specifieke pasvorm kenmerken.
We hebben al onze leesten namen gegeven. Als een model (bepaalde leest) voor jou een fijne pasvorm heeft, kan je een volgend paar in dezelfde maat bestellen. Maar een (voor jou) nieuwe leest moet je altijd komen passen.
04.
Onderhoud Schoenen
Verzorg je schoenen goed, zo houd je ze lang mooi voor eindeloos draagplezier!
BESCHERMEN? SPRAY IS OKÉ voor je schoenen!
Nieuwe schoenen? Spuit ze in met een protector spray voor het waterafstotend en vuilafstotend maken van het bovenwerk van de schoenen. Spuit ze voor gebruik ruim in met een daarvoor bestemde spray.
Marla Multispray of Collonil Vario spray is universeel, dus je gebruikt het voor alle materialen en materiaalcombinaties.
Herhaal het inspuiten regelmatig, daarmee wordt de bescherming weer op niveau gebracht en het materiaal gevoed. Een vuistregel is om de 7x dragen opnieuw inspuiten.
ONDERHOUDEN? GA ALS EEN POETSWONDER AAN DE SLAG MET JE SCHOENEN
Voorkom kale neuzen of scheuren in het leer. Poetsen is de oplossing. Schoenpoets is voeding voor je schoenen.
Zet die schoenpoetskist daarom regelmatig op tafel, smeer je schoenen in met de juiste kleur, laat het tien minuten intrekken en wrijf uit.
Met een kwartiertje poetsen per maand gaan je schoenen veel langer mee.
Suède i.p.v. glad leer? Maak dan gebruik van de Suède & Nubuck Renovator van Marla. Deze spray herstelt de kleur van vaal geworden delen van suède of nubuck laarzen, schoenen, tassen en jassen. Tevens is de spray speciaal geformuleerd tegen indringen van vocht en vuil.
AFWISSELEN? DOE EEN WISSEL met je schoenen
Laat je schoenen relaxen. Wissel een paar regelmatig af, zodat ze de tijd hebben om te drogen. Het leer komt op deze manier ook tot rust. Zet je schoenen met schoenspanners op een neutrale plaats, dus niet te warm of koud.
SCHOONMAKEN? MET JE SCHOENEN DOOR DE WASSTRAAT
Vieze schoenen of kleine beschadigingen? Gebruik een soft gum voor gladleer, een borsteltje voor suède en milde shampoo voor je schoenen van textiel. Kom je daarna weer netjes en schoon voor de dag.
GLADDE ZOLEN? UITGLIJDERS door je schoenen
Last van te gladde zolen? Dat is zo opgelost. Ruw je zool op met een schuurpapiertje. De lak onder je schoenen is vaak onderdeel van het design, maar zorgt soms voor uitglijders.
05.
Garantie & Klachten
We staan voor kwaliteit, mocht er iets zijn, dan kan je bij ons terecht
HOE KAN IK EEN KLACHT MELDEN OVER EEN PRODUCT?
Wij hechten veel waarde aan de kwaliteit van onze producten en de service gerichtheid naar jou als klant. We willen namelijk dat je tevreden bent over onze producten en dienstverlening. Heb je toch een klacht, meld die dan zo snel mogelijk, per email of telefoon. Zet in deze e-mail een paar duidelijke foto’s, de omschrijving van de klacht, aankoopdatum en eventuele artikelnummers.
Je kunt een e-mail sturen naar klantenservice@colorishoes.nl.
Ook kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice: 030-2384030
Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 13.00.
Een klachtenbrief kun je per post versturen naar :
Multicolori B.V. , t.a.v. Afdeling klantenservice, Ambachtsweg 46, 3542DH Utrecht.
Vervolgens ontvang je van ons een reactie ter bevestiging van de klacht. Wij nemen de klacht in behandeling en je kunt binnen 7 dagen een antwoord van ons verwachten.
Bij een klacht kijken wij altijd naar de garantiebepalingen, zoals omschreven in de algemene voorwaarden, die op jouw klacht van toepassing zijn.
WAT IS MIJN GARANTIEPERIODE?
De garantie geldt volgens de wettelijke rechten van de consument. Mocht er een klacht ontstaan buiten de periode van 6 maanden dan is het mogelijk dat hier nog een fabrieksgarantie op van toepassing is maar dit is slechts het geval in een beperkt aantal gevallen.
Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat de consument er in alle redelijkheid van mag verwachten.
Neem voor vragen over specifieke gevallen altijd contact op met onze klantenservice via 030-2384030 of klantenservice@colorishoes.nl. Er wordt binnen 7 werkdagen gereageerd op de klacht.
Mocht de klacht niet door Colori kunnen worden opgelost dan kan er contact opgenomen worden met de geschillencommissie Stichting Webwinkelkeur.
WAAR IS GARANTIE OP GEBASEERD?
Garantie en de garantieperiode zijn conform de wet en de algemene voorwaarden van de Stichting Webwinkelkeur vastgesteld. De garantieperiode gaat in vanaf de datum van aankoop. De fabrieksgarantie is zeer verschillend per fabrikant.
WELKE KLACHTEN WORDEN NIET VERGOED?
Slijtage van zolen en hakken, afgeven en slijtage van voeringen door overmatige transpiratie, kapotte ritsen en andere door verkeerd gebruik veroorzaakte gebreken, die de producent niet te verwijten zijn worden niet vergoed.